+38 0342 504605      office@arpi.org.ua

Голова компанії Electrolux у Центральній і Східній Європі Адам Чіх дав інтерв’ю журналу Forbes Україна, де розповів про те, як компанія почувається в Україні, чому менеджери Electrolux мають намір зберегти свою фабрику в Івано-Франківську, що був запущений як єдиний завод компанії в Україні у 2011 році.

Ринок Східної Європи був із самого початку цікавим для компанії, і Україна стала сполучною ланкою між Східною Європою та ринками СНД. І, звичайно, сама Україна – це великий ринок з 45 мільйонами споживачів.

Україна залишається для  Electrolux великим ринком, при цьому на заводі в Івано-Франківську виробляється техніка для ринків Центральної та Західної Європи. 

В Україні компанія також здійснює продажі, де реалізовує техніку, що виробляється на зовнішніх ринках і на заводі у Івано-Франківську. Тобто продажі в компанії складаються з продуктів, вироблених в Україні, і продуктів, що імпортуються. Аналогічно частина техніки з Івано-Франківська поставляється в Україну, а частина йде на експорт.

Цікаво, що п'ять років тому продажі розподілялися так: 80% експортували в Росію, решту 20% – в інші країни. А тепер усе навпаки: 20% – у Росію, 40% – в Україну, 40% – зовнішні ринки. 

При цьому українська фабрика збільшує обсяги експорту, а диверсифікація експорту пов’язана не лише з санкціями проти Росії. Російський ринок пішов вниз. Водночас, як стверджує Адам Чіх, вони бачать, що досягають успіху на українському ринку. Ринкова частка Electrolux в Україні щороку зростає, і цього місяця вона становить 17–18%. А починали з 5%. Зростання пов'язане з асортиментом і активною позицією компанії на ринку.

З 2011 року компанія продовжувала інвестували, змінювався напрямок діяльності та структура експорту. Загальна ситуація трохи відсунула строки повернення інвестицій від 5, як спочатку планувалося, до 7 років.

Коли завод відкрився, багато комплектувальних поставляли з-за кордону. Але потім вони почали активно шукати українських постачальників, і у виробництві продукції поступово зростала кількість українських комплектувальних. Цю стратегію компанія застосовує в усіх країнах, де має виробництво. Постачальник, котрий пропонує якість і помірну ціну долучається компанією не лише до заводу в Україні, а й до заводів на інших ринках.

Розмірковуючи про умови ведення бізнесу в Україні, пан Чіх зазначив, що не вважає, що бізнес в Україні страждає від надмірних регуляцій. В цілому компанія задоволена своїм українським бізнесом. Негативною  стороною Українських реалій вважає брак так званих [вільних] економічних зон, які б сприяли розвитку виробництва. Але співпрацею з місцевою владою – задоволений.

Відповідаючи на питання, що треба змінити Україні, щоб наблизитися до Польщі, яка експортує 80% побутової техніки, виробленої в країні, голова Східноєвропейського представництва Electrolux однозначно зазначив: «треба підготувати вигідну пропозицію для інвесторів і дати гарантії, що йому буде легко зайти в країну. Інвестора потрібно взяти за руку, провести по всьому процесу і сказати: ти тільки інвестуй, а ми для тебе всі двері відчинимо. І це має йти разом із вигідною фінансовою пропозицією: податкові канікули, навчальні курси для людей чи створення необхідної інфраструктури. Саме це певним чином і стало однією з причин успіху Польщі.» 

Першоджерело: http://forbes.ua/ua/business/1395172-glava-electrolux-u-centralnij-i-shidnij-evropi-variant-iz-prodazhem-zavodu-v-ivano-frankivsku-mi

Нагадаємо, що в Івано-Франківській області РЦІР працює за методом єдиного вікна і здійснює індивідуальний супровід інвестора, за яким інвестор може отримати інформаційні, аналітичні, юридичні послуги, підтримку в організації візитів, послуги з вибору майданчиків для інвестицій, допомогу у взаємодії з місцевою владою та пост-інвестиційну підтримку. З 01 січня 2012 року Центр є уповноваженим органом, який організовує надання суб’єктам інвестиційної діяльності послуг, пов’язаних з підготовкою та реалізацією інвестиційних проектів за принципом «єдиного вікна» (відповідно до Закону України «Про підготовку та реалізацію інвестиційних проектів за принципом «єдиного вікна»). До послуг інвесторів інформативний веб-сайт з базою даних інвестиційної нерухомості регіону, та інші ресурси, що допоможуть розпочати бізнес не лише в регіоні, а й в Україні- Дорожня мапа інвестора, що стосується здійснення інвестиційної діяльності в Івано-Франківській області, підготовлене українською, російською та англійською мовами у 2013 році. 

 

 



вул. Дністровська, 26, офіс 12,
м. Івано-Франківськ, 76018, Україна

+38 0342 504605


office@arpi.org.ua
www.arpi.org.ua

@ Агентство з розвитку приватної ініціативи